سفر به تایلند بازگشت

travel  

سفر به تایلند

 پادشاهی تایلند، کشوری واقع در جنوب شرقی آسیا است که سواحل آن در دریای آندامان و خلیج تایلند امتداد یافته است. مرزهای خاکی این کشور از شمال غرب به کشور برمه از شمال شرق به لایوس، از جنوب شرق به کامبوج و از جنوب به کشور مالزی محدود می شوند. غذاهای خوشمزه، اقلیم استوایی، آداب و رسوم جذاب، کوهستان ها و سواحل زیبا، این کشور را به جاذبه ای قوی برای گردشگران در سطح جهان مبدل نموده است.

تایلند جذاب ترین کشور توریستی واقع در ناحیه جنوب شرق آسیا است و چند دلیل می توان برای این موضوع عنوان نمود؛ هر آنچه برای گردشگران جذاب است در تایلند یافت می شود. جنگل های سبز و انبوه استوایی، آب های شفاف و درخشان که گرمای آن به گونه ای است که آب تنی در آن حس مطبوعی مشابه حمام آب گرم را به انسان منتقل می نماید، غذاهای تند و تیزی که مزه کردن آن ها عمق وجودتان را می سوزاند، کشوری جذاب و مرموز و در عین حال نسبتا کم هزینه و امن، علاوه بر این؛ مجهز به هر امکان رفاهی که مورد نیاز گردشگران است.  از سوییت های کوچک و کم هزینه گرفته تا لوکس ترین هتل ها در سطح جهان در تایلند به سادگی یافت می شوند.

 علی رغم تراکم بسیار بالای گردشگران طی سال های متمادی در این کشور، مردم تایلند فرهنگ و آداب و رسوم خود را به خوبی حفظ نموده اند. ساکنان تایلند مردمی بسیار خون گرم و صمیمی هستند. این مردمان به واسطه شادی فراوان و لبخندی که همیشه بر لب دارند مشهور اند. شاید به این دلیل است که بسیاری از گردشگران مدت اقامت خود در تایلند را بیش از آن چه پیش بینی کرده بودند تمدید می نمایند. شادی همیشگی مردم دلیلی بر مطلوبیت وضعیت کلی کشور نیست.

 

تایلند همواره با مشکلات عدیده اقتصادی و اختلاف طبقاتی دست و پنجه نرم می کند. کار گرانی در حوزه کشاورزی مشغول به کار اند که به سختی می توانند حتی روزی ۱۰۰ بت درآمد داشته باشند و این درحالی است که سرمایه داران نوکیسه با ماشین های مدل بالا در بانکوک خیابان گردی می کنند. کشور تایلند از سویی دیگر گرفتار توسعه ناپایدار شده است. سرمایه گذاری در شهر های پوکت و پاتایا بسیاری از منابع طبیعی این شهر ها را از میان برده است و ترافیک سنگین در برخی نواحی مرکزی آزار دهنده است. متاسفانه، گاها افرادی گردشگران را با شگردهای استادانه فریب می دهند و پول یا اموالشان را به سرقت می برند. صف های طولانی فرودگاه در بدو ورود به تایلند یا حین ترک آن ممکن است خاطره ناخوشایندی از سفر برایتان به جا بگذارد.